پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3523
-
الف
+

حکایت‌های کمال شباهتی با قصه‌های مجید دارد؟

سریال «حکایت‌های کمال» روایتی متفاوت از دهه چهل است که شخصیت اصلی آن یک پسربچه به نام کمال است.

سریال «حکایت‌های کمال»  روایتی متفاوت از دهه چهل است که شخصیت اصلی آن یک پسربچه به نام کمال است.

به گزارش آی‌فیلم، سریال «حکایت‌های کمال» قصه‌های شیرینی دارد و مربوط به مقطع تاریخی اواخر دوره پهلوی اول می‌شود. شخصیت اصلی سریال، یک پسربچه محصل به نام کمال است و فضای فیلم حول این شخصیت و اهالی محل زندگی او می‌چرخد.

۹۰ درصد لوکیشن اصلی این سریال در شهرک سینمایی غزالی تصویربرداری شده است و در ابتدا قرار بر این بود «حکایت‌های کمال» سریالی شبیه به سریال «قصه‌های مجید» اثر شاخص کیومرث پور احمد نوشته هوشنگ مرادی کرمانی باشد.

سریال حکایت های کمال یک سریال پر بازیگر است و بجز تعدادی از بازیگران که خانواده کمال را تشکیل می دهند و نقش اصلی این سریال محسوب می شوند، سایر بازیگران در حکم بازیگر مهمان در این سریال حضور دارند و از لحاظ هنرور نیز این سریال جزء سریال‌های پر هنرور محسوب می شود و در بعضی از سکانس ها بالغ بر ۲۰۰ هنرور در صحنه حضور داشتند.

نقش اصلی این سریال یعنی نقش کمال را محمدرضا شیرخانلو  بازیگر 13 ساله برعهده دارد. وی که متولد ۱۳۸۵ است، در سن ۶ سالگی با سریال «چک برگشتی» به مخاطبان معرفی شد و یک سال بعد با بازی در فیلم سینمایی «دهلیز» ساخته بهروز شعیبی نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

محمود پاک‌نیت که در پرونده کاری خود سریال های موفقی همچون یوسف پیامبر، پدر سالار، پس از باران، روزی روزگاری و ... را دارد، در این سریال نقش پدر کمال را ایفا می کند که لحاف‌دوز است.

نقش مادر کمال به نام رضوانه را نیز شهره لرستانی بازی می‌کند. وی پیش از این تجربه بازی در سریال های تاریخی را با بازی در سریال های شاخصی همچون امام علی (ع) و مختارنامه داشته است.

«محمد میرکیانی» نویسنده سریال «حکایت‌های کمال» در پاسخ به این سوال که آیا این سریال شباهتی با «قصه‌های مجید» اثر هوشنگ مرادی کرمانی دارد یا نه؟ بیان داشت: نه، از اساس با آن کار فرق دارد. تعداد قسمت‌های «قصه‌های مجید» زیاد نبود و از طرفی «حکایت‌های کمال» تاریخچه تکامل اجتماعی افراد را در تهران نشان می‌دهد و از نظر محتوایی نیز با آن کار تفاوت دارد. همچنین «قصه‌های مجید» تعداد شخصیت‌های محدودی داشت، اما در اینجا شخصیت‌ها بیشتر هستند.

بیشتر بخوانید:

جدول پخش شبکه آی فیلم

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر
یاسین صفری از خمینی شهر

به نظر من اصلا این دو سریال با هم شباهت ندارند قصه های مجید کجا و حکایت کمال کجا؟